Bu çalışma hemşirelik öğrencilerinin empatik beceri ve öz duyarlık seviyelerini ve aradaki ilişkiyi belirlemek için yapılmıştır. Tanımlayıcı nitelikte olan bu araştırma 9-18 Aralık 2009 tarihleri arasında yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini Çukurova Üniversitesi Adana Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümünde öğrenim gören 185 öğrenci oluşturmuştur. Veriler Kişisel Bilgi Formu, Öz Duyarlık Ölçeği ve Empatik Beceri Ölçeği - B formu kullanılarak toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde yüzdelik, aritmetik ortalama ve standart sapma, t testi, Kruskal Wallish, Man Whitney U testi ve korelasyon testleri kullanılmıştır. Öğrencilerin empatik beceri puan ortalamasının 150.55± 26.81, Öz duyarlık ölçeği puan ortalamasının 73.67±9.65 olduğu saptanmıştır. Empatik beceri ölçeği ile öz duyarlık ölçeğine ait puanlar arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki belirlenmiştir (r=-0.264 p<0.01). Bu sonuçlar doğrultusunda ders içeriklerinin öğrencilerin empatik becerilerini ve öz duyarlıklarını geliştirecek şekilde planlanması önerilmektedir.
In this study, we aimed to determine empathy and self compassion levels and the relation between empathy levels and self compassion of nursing students. This descriptive study was carried out between 9 to 18 December 2009. The study groups was composed of 185 nursing students in Çukurova University Health School of Adana. Data were collected by Individual Information Form, Empathic Skills Test Form-B, Self-Compassion Scale. Data were assessed using percentage, arithmetical average, and Standard deviation, Kruskal Wallish, Man Whitney U test and correlation. It was determined that Empathic Skills scores of students were 150.55± 26.81 and Self-Compassion scores were 73.67±9.65. There was negatively significantly correlated between Empathic Skills and Self-Compassion scale scores (r =- 0264, p <0.01). In accordance with the results it is recommended that contents of lectures should be planned to allow improving students’ empathic skills and self-compassion