18. Avrupa Oyun Tabanlı Öğrenme Konferansı Bildirileri , vol.18, no.1, pp.947-956, 2024 (Conference Book)
Bu bildiri, ciddi bir oyunun zorbalığa katılanların rolleri ve sosyal-duygusal refahı üzerindeki etkisini inceleyecek devam eden bir doktora tezidir. "TheraBuddy adlı bu ciddi oyun, bilişsel-davranışsal danışmanlık ve çözüm odaklı danışmanlık tekniklerini kullanarak çocuklara ve gençlere yardım etmeyi amaçlayan bir Türk etkileşimli görsel romanıdır." TheraBuddy'nin başkahramanı oyuncudur. Hikayeye göre, oyuncu zorbalık olaylarının yaşandığı bir okula transfer edilir. Oyuncu bu okulda Elma, Den ve Lu adlı arkadaşlar edinir. Oyuncunun hikaye boyunca amacı, zorbalık olaylarına karışan arkadaşlarına, ister kurban ister fail olsun, çözüm odaklı veya bilişsel-davranışsal yardım sunmaktır. TheraBuddy, bir giriş ve sekiz bölüm dahil olmak üzere dokuz bölümden oluşur. Hikaye boyunca, Ozguro ve Bilgin adlı iki karakter oyuncunun seçimler yapmasına yardımcı olur ve TheraBuddy'nin hikayesi oyuncunun seçimlerine göre devam eder. TheraBuddy, Ren'Py oyun motoru kullanılarak kodlandı ve barındırıldı. Karakterler ve arka planlar Canva aracılığıyla tasarlandı ve TheraBuddy karakterleri Elevenlabs AI Voice Generator kullanılarak seslendirildi. Sonuç olarak, şu anda yalnızca çevrimdışı oynanabilen etkileşimli bir zorbalık karşıtı oyun geliştirildi. Şu anda bu çevrimdışı oyunu web tabanlı bir oyun haline getirmek için çalışmalar yapılıyor. TheraBuddy'nin zorbalıkla mücadelede ve öğrencileri sosyal ve duygusal olarak güçlendirmede yardımcı olacağına inanılıyor. Gelecekte, TheraBuddy'nin çevrimiçi versiyonu tamamlandığında, bu inanç deneysel koşullar altında test edilecek.