ÇUSERAK’25 Çukurova Uluslararası Seramik Sempozyumu, Adana, Türkiye, 23 Mayıs 2025, (Özet Bildiri)
Bu araştırma, güncel seramik sanatının dikkat çeken genç sanatçılardan Lin Chu-Li’nin
üretim pratiğine odaklanmaktadır. Çalışmanın amacı, tekstil ürünlerinin seramik sanatında bir
şekillendirme aracı olarak nasıl kullanılabileceğini Lin Chu Li’nin eserleri üzerinden
incelemek ve sanatçının bu bağlamda geliştirdiği teknikleri anlamlandırmaktır. Araştırma
kapsamında sanatçıyla yapılan kişisel görüşmeden elde edilen bulgular değerlendirilerek
üretim sürecinin teknik detayları, kullanılan malzemeler ve kavramsal çerçeve analiz
edilmiştir. Sanatçının üretim pratiğinin odağı, yumuşak dokulu tekstil ürünlerinin sıvı kile
doyurulması ve fırınlama sonrası sertleşen formların hala yumuşak bir görünüm sunmasıdır.
Bu teknik, izleyici açısından hem görsel hem de kavramsal bir çelişki yaratmaktadır. Seramik
gibi sert ve kırılgan bir malzemenin, yumuşak bir görüntü sunuyor olmasının yarattığı
tezatlık, eserlerin dikkat çeken özelliğidir. Lin Chu-Li, gündelik hayatta her daim el altında
olan tekstil ürünlerinin, seramik yüzeylerde bıraktığı izleri araştırırken, aynı zamanda bireysel
ve kolektif hafıza arasında bağ kurmaktadır. Sanatçının çalışmalarında, eskiyen ve işlevini
yitiren tekstil ürünlerinin, seramik bir eser üzerinden, yeni bir okumayla yeniden anlam
kazanması hususu dikkat çekmektedir. Sanatçının üretim sürecinde malzeme seçimi ve
uyguladığı teknikler de büyük önem taşımaktadır. Formları oluştururken su emme özelliği
yüksek, gevşek dokulu pamuk kumaşlar kullanarak kilin kumaşla daha iyi bütünleşmesini
sağlamaktadır. Şekillendirme sürecinde katmanlı uygulamalar yaparak formların çatlamasını
önlemekte, kurutma aşamasını özenle yöneterek malzemenin dayanıklılığını artırmaktadır.
Lin Chu-Li’nin çalışmaları, günümüz seramik sanatında alternatif şekillendirme yöntemlerine
dair önemli bir örnek sunmakta, malzeme ile deneysel süreçlerin sanatçının kişisel üretim
pratiği içinde nasıl şekillendiğini göstermektedir. Bu bağlamda, sanatçının seramik ve tekstil
ilişkisini nasıl ele aldığı, gündelik nesnelerle kurduğu bağ ve malzemenin dönüşümü üzerine
yaptığı yorumlar, seramik sanatında yeni anlatım biçimlerine kapı aralamaktadır.