Çukurova Araştırmaları, cilt.6, sa.2, ss.305-313, 2020 (Hakemli Dergi)
Hayat boyu öğrenme ve yetişkin
eğitimi ile ilgili literatür incelendiğinde, hayat boyu öğrenme ve yetişkin
eğitimi teriminin tanımı, yetişkinlerin neyi nasıl öğrendikleri, yetişkinlerle
çalışırken uygun öğretim yöntemlerinin neler olduğu ve yetişkinler için eğitim
etkinliklerinin nasıl tasarlanması ve organize edilmesi gerektiği üzerine
odaklanılmıştır. Yetişkin eğitimi terimi, özellikle yetişkinler için
tasarlanmış tüm eğitim etkinliklerini belirlemek için kullanılmaktadır. Hayat
boyu öğrenme ve yetişkin eğitimi, kimlik yaratmanın temel bir yoludur ve üretim
dinamikleri tarafından yönetilen bir toplumda kullanılabilecek bir lüks değil,
her bireye dokunan hayati bir ihtiyaçtır. Literatür çalışmalarının
araştırmacılar için önemi inkâr edilemez. Yapılacak araştırmanın, kim
tarafından ne ölçüde çalışıldığını belirlemenin, araştırma sürecini kolaylaştıran
en önemli adımlardan biri olduğu düşünülmektedir ve bilgiye en doğru ve en kısa
şekilde nasıl gidileceği konusunda önemli bir yol göstericidir. Bu bilgiler
ışığında, araştırmanın amacı hayat boyu öğrenme ve yetişkin eğitimi kavramına
genel bir bakış sağlanırken aynı zamanda hayat boyu gelişme, yetişkin
öğrenmesi, androgoji terimi, yetişkin öğrenme teorileri ve temel becerilerin
incelenmesidir. Bu amaca ulaşabilmek için bu araştırmada, literatür (kaynak)
taraması yöntemi kullanılmıştır. Hayat boyu öğrenme ve yetişkin eğitimi ile
ilgili temeller belirlenmiş ve süreçte yer alan konuların önemli bölümlerinden
bahsedilmiştir. Bu bağlamda hayat boyu öğrenme ve yetişkin eğitiminin
gelişimleri tartışılmıştır. Bu alandaki eksikliklerin giderilmesi için üniversitelerin
yetişkin eğitimini bir disiplin olarak ele almaları, hayat boyu öğrenme ve
yetişkin eğitimi üzerine daha çok araştırma yapmaları önerilmiştir.