Fen Öğretiminde Güncel Eğilimler ve Sorunlar


Uçar S. , Demircioğlu T.

Fen Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları, Hakan Şevki Ayvacı, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.130-155, 2020

  • Basım Tarihi: 2020
  • Yayınevi: Pegem A Yayıncılık
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Sayfa Sayıları: ss.130-155
  • Editörler: Hakan Şevki Ayvacı, Editör

Özet

Bilim ve teknolojide meydana gelen gelişmelere paralel olarak ne öğretelim ve nasıl öğretelim
sorularının cevaplarının da güncellenmesi modern fen öğretimi için kritik öneme sahiptir.
Fen bilimleri öğretmenlerinin güncel eğilimlerden haberdar olması öğrencilerinin alacağı
eğitimin niteliğini etkileyecektir. Bugün on beş-yirmi yıl öncesinde hiç gündemimizde olmayan
konular ve öğretim araçları kullanmaya başladık, örneğin kısa bir süre öncesine kadar STEM
yaklaşımı veya artırılmış gerçeklik gibi konuların isimlerini bile duymamışken bugün bu konular
eğitim sistemimizde hatırı sayılır yer işgal etmektedir. Dolayısıyla bugünün öğretmenlerinin
geçmişte sahip olduğu yetkinliklerinden daha fazla ve farklı yetkinliklere sahip olması gerekir.
Bu bağlamda bu bölüm fen öğretiminde güncel eğilimlerin bir kısmını tanımamız açısından
önemlidir.