Bireylerin sahip oldukları sosyal ağlar, onları işlerinde ve kariyer yolunda destekleyebilecek ve bu kapsamda çeşitli çıktılara ulaşmalarını sağlayacak en önemli unsurlardan biridir. Sosyal ağların yaratılma süreci ise büyük ölçüde bireylerin ağ kurabilme yetenekleri ve davranışlarıyla ilişkilidir. Ağ kurma davranışlarının öznel kariyer başarısı üzerindeki etkisi birçok araştırma tarafından ortaya konmuş olsa da bu kapsamdaki araştırmalar özellikle de Türkiye’de sınırlı sayıda gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmanın temel amacı, ağ kurma davranışlarının öznel kariyer başarısı üzerindeki etkisinde duygusal zekâ ile formalleşmenin düzenleyici rolleri olup olmadığını ortaya çıkarmak ve bu doğrultuda bir model önererek hem literatüre hem de uygulama alanına katkıda bulunmaktır. Bu bağlamda araştırmada geçerliliği ve güvenirliği yüksek olan ölçekler kullanılarak, Adana ilinde kamu ya da özel sektörde faaliyet gösteren çeşitli banka çalışanlarından Temmuz 2019-Ocak 2020 tarihleri arasında elde edilen 360 adet anket verileri analiz edilmiştir. Verilerin analiz edilmesi ile ulaşılan bulgulara göre, ağ kurma davranışlarının öznel kariyer başarısı üzerinde düşük fakat anlamlı bir etkisi olduğu; ayrıca duygusal zekâ ile formalleşmenin de ağ kurma davranışları ile kariyer başarısı ilişkisinde düzenleyici etkileri olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın önemli sonuçlarından bir diğeri ise araştırmada belirlenen düzenleyici değişkenlerden biri olan formalleşme düzeyinin, duygusal zekâya oranla ağ kurma davranışları ile öznel kariyer başarısı arasındaki ilişkiyi çok daha yüksek oranda etkilemesidir.
Social networks are one of the most important elements that can support employees in their works and career paths and enable them to reach various outputs in this context. The process of creating social network is largely related to individuals' networking abilities and behaviors. Although the effects of networking behaviors on subjective career success have been revealed by many studies; studies in this context have been carried out in limited numbers, especially in Turkey. The main purpose of this research is to reveal whether emotional intelligence and formalization have moderator roles in the effect of networking behaviors on subjective career success and thus contribute both to the literature and the field of practice by suggesting a model in this direction. In this context, 360 survey data obtained from various bank employees that are operating in the public or private sector in Adana between July 2019 and January 2020, were analyzed in this research by using scales with high validity and reliability. According to the findings that are obtained by analyzing the data, networking behaviors have low but significant effect on subjective career success. In addition, emotional intelligence and formalization both have moderating effects on the relationship between networking behaviors and career success according to the findings of the research. Another important result of the research is that; the level of formalization, which is one of the regulatory variable determined in the research, affects the relationship between networking behaviors and subjective career success much more than the emotional intelligence.