SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA İÇİN TARIM İLETİŞİMİ


Creative Commons License

Elpeze Ergeç N.

Sosyal & Beşerî Bilimlerde Araştırma ve Değerlendirmeler - II, Zafer ÖZOMAY VE Uğur İNAN, Editör, GECE KİTAPLIĞI YAYINEVİ, Ankara, ss.1-22, 2022

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Araştırma Kitabı
  • Basım Tarihi: 2022
  • Yayınevi: GECE KİTAPLIĞI YAYINEVİ
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Sayfa Sayıları: ss.1-22
  • Editörler: Zafer ÖZOMAY VE Uğur İNAN, Editör
  • Çukurova Üniversitesi Adresli: Evet

Özet



Bu çalışma sürdürülebilir kalkınmada önemli bir yeri olan tarım alanın iletişim teknik ve süreçleriyle olan ilişkisini ortaya koymak için ele alınmıştır. Akademik alanda tarım iletişimi üst başlığı ve alt alanlarının tarihsel süreçte nasıl geliştiği Birleşik Devletler örneğinden ele alınan çalışmada literatür taraması yapılarak konuya ilişkin kaynaklara ulaşılmıştır. Birleşik Devletlerde öncelikle iletişim bilim alanın teknik ve yöntemlerinin ortaya çıkma süreci ile paralel olarak tarım iletişimi alanın biçimlendiğinin belirlendiği çalışmada, tarım iletişimi bağlantılı derslerin lisans ve lisansüstü müfredatta yer alma süreçleri değerlendirilmiştir. Çalışmada ülkemizde tarım iletişimi süreçleri ve akademi alanındaki yeri de değerlendirilmiştir.

This study was undertaken to reveal the relationship between communication techniques and processes in the agricultural field, which has an important place in sustainable development. In the study, which examines how the agricultural communication title and its sub-fields have developed in the historical process in the academic field, using the example of the United States, literature review has been conducted and resources on the subject have been accessed. In the study, in which it was determined that the field of agricultural communication was shaped in parallel with the emergence of the techniques and methods of the field of communication science in the United States, the processes of including agricultural communication-related courses in the undergraduate and graduate curricula were evaluated. In the study, agricultural communication processes in our country and its place in the academy were also evaluated.