Drama Lideri Olarak Türkçe Öğretmeni


KARA Ö. T.

Kastamonu Eğitim Dergisi, cilt.22, ss.339-360, 2014 (Hakemli Üniversite Dergisi)

  • Cilt numarası: 22 Konu: 1
  • Basım Tarihi: 2014
  • Dergi Adı: Kastamonu Eğitim Dergisi
  • Sayfa Sayısı: ss.339-360

Özet

Türkçe dersi öncelikle bilgiyi değil beceriyi ön planda tutar. Beceri boyutlu bir dersin 
ezbere dayalı, öğretmenin merkez olduğu bir eğitim yaklaşımıyla verilmesi kabul edilemez. 
Bu açıdan çağdaş eğitim yöntemlerinden dramanın kullanılması önemlidir. Drama yönteminin 
uygulandığı Türkçe derslerinde öğrenciler temel dil becerilerini, yaratıcılık ve hayal güçlerini 
daha iyi kullanabilmektedirler. Bu nedenle Türkçe öğretmeninin drama lideri olması ve bu 
alanda uygulama yapabilmesi için kendi bölümüyle ilgili temel bilgileri, drama yöntemini 
bilmesi ve etkinlikleriyle ilgili yeterli donanıma sahip olması gerekir. Türkçe derslerinde 
kullanılan ortamların ve kaynakların drama liderliği yapmak için uygun koşullar taşımadığı, 
Türkçe Öğretmenliği bölümlerinde dramayla ilgili yeterli eğitimin verilmediği bilinmektedir. 
Ancak tüm bu eksikliklere rağmen Türkçe öğretmenleri kendilerini drama liderliği konusunda 
yetiştirir ve mevcut sorunların üzerine cesaretle giderlerse Türkçe derslerinde drama 
etkinliklerini başarılı bir şekilde uygulayabileceklerdir. 
 
Turkish lesson initially focuses on skill not knowledge. A lesson based on skills are not 
supposed to be taught in a way that the teaching is practiced by memorizing and is regarded the 
basis of education. In this aspect, the usage of drama which is one of the modern educational 
methods is very vital. In Turkish lessons in which drama methods are applied, pupils can use 
their basic language skills, creative and imaginative powers betterTherefore, a Turkish teacher 
must have adequate background concerning to drama activities and know drama methods and 
basic drama information in his own field in order to be a drama leader and to use it in this 
way. It is known that the conditions and sources used in Turkish lessons are not sufficiently 
suitable and that in the departments of Turkish teaching there is no adequate training about 
drama. However, despite all these deficiencies, if Turkish teachers develop themselves in drama 
leadership and if they go forward to available problems boldly, they can easily practice drama 
activities in Turkish lessons..