Egitimde Yeni Yaklasımlar: Kanıt Temelli Ögretim


EFENDİOĞLU A.

ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, cilt.5, ss.109-123, 2009 (Hakemli Üniversite Dergisi)

  • Cilt numarası: 5 Konu: 2
  • Basım Tarihi: 2009
  • Dergi Adı: ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
  • Sayfa Sayıları: ss.109-123

Özet

Bu çalısmanın temel amacı özellikle fen bilimleri ve tıp alanlarında kullanılan kanıt
temelli ögretim yaklasımının egitim bilimleri alanında ve ögretim uygulamalarında nasıl
kullanılması gerektigini ortaya koymaktır. Hem yabancı literatürde hem de ülkemizde bu alanda yapılan çalısma sayısı yok denecek kadar azdır. Bu sebeple çalısmada kanıt temelli ögretimin nasıl bir yapıya sahip oldugu ana hatlarıyla ortaya koyulmaya çalısılmıstır. Bu alanda çalısan egitimcilere bir baslangıç noktası olusturması ve rehberlik etmesi açısından çalısmanın önemli oldugu düsünülmektedir. Eger egitim bilimleri alanındaki çalısmalar da tıpkı pozitif bilimlerdeki gibi kanıt temelli olarak insa edilirse, ögrenme düzeylerinin artacagı, daha kaliteli bir egitim yapılacagı ve ögrenmelerin daha anlamlı olacagı düsünülmektedir.
The main purpose of this study is to reveal how the evidence-based teaching approach,
used especially in the fields of science and medicine, should be used in the field of pedagogy and teaching applications. Both the international and national literature reveals that there have been few studies carried out in this field. The aim of the current study is to outline the structure of evidence-based teaching. The study is thought to be important in terms of creating a starting point and providing guidance for educators who study in this field. If pedagogical studies are carried out using an evidence-based approach in a similar way to the positive sciences, it is thought that the level of learning will increase, the quality of education will be better and learning will be more meaningful.