Dijital Simülasyon Oyunlarında Kent İmgesini Oluşturan Simgesel Unsurlar


Creative Commons License

Eker C.

2. Uluslararası Marmaris Sanat ve Tasarım Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 27 - 28 Şubat 2025, ss.11-12, (Özet Bildiri)

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Muğla
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.11-12
  • Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu
  • Çukurova Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu araştırmada kentsel imgeyi oluşturan simgesel yapıların dijital simulasyon oyunlarındaki mevcudiyeti irdelenmiştir. Dijital oyunlar, bilgisayar ve oyun konsolu teknolojilerinin geliştiği 20. yüzyıldan bu yana neredeyse pek çok yaş aralığındaki insana hitap eden, eğlendirme işlevi yanında eğitme, sosyalleşme ve katharsis gibi farklı işlevleri bulunan sanal ortamlardır. Günümüzde pek çok kategori altında incelenen dijital oyunlar rol yapma, spor, yarış, aksiyon, macera, dövüş, ateş etme, strateji ve simülasyon türleri başta olmak üzere pek çok kategoride oyuncuların beğenisine sunulmaktadır. Çeşitli alt türlerde de kategorilendirilen simülasyon oyunları, fiziksel hayattaki çeşitli rollerin canlandırıldığı bir oyun kategorisi olarak kendine has oyuncu kitlesine sahiptir. Gerçekçi bir canlandırma mantığının olduğu simülasyon oyunları, bu nedenle genellikle gerçek/gerçeklikten hareketle tasarlanmış mekanlarda gerçekleşebilmektedir. Oyunun geçtiği mekanların gerçek yaşamdan hareketle tasarlandığı simülasyon oyunları bu nedenle kent mekanlarına dair pek çok unsurun da görünür olabildiği ortamlar olmaktadır. Gerçekçi kent mekanında bulunan simgesel yapıların dijital oyunlara uyarlandıklarında da benzer özelliklerle bu ortama aktarılması, oyuncuların bu yapılarla gerçekçi kent mekanındakine benzer bir etkileşimi kurabilmelerine olanak tanır. Araştırma, dijital simülasyon oyunlarındaki simgesel yapıların mevcudiyetlerinin gerçekteki durumuna paralellik taşıyıp taşımadığını incelemeyi amaçlar. Çalışma nitel bir araştırma olup kavramsal çerçeve oluşturabilmek için doküman incelemesi yapılmıştır. Ele alınacak video oyununda yer alan şehirler arasından kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemiyle seçilen şehirlerde yer alan simgesel yapılar incelenmiş, gerçek dünyadaki mevcudiyetleri ile karşılaştırılmıştır. Çalışmanın dijital simülasyon oyunlarında yer alacak olan ve gerçek yaşamda simgesel bir değeri bulunan kentsel unsurların oyun mekanları için de taşıyabileceği önemi vurgulaması ve kent imgesi-kent belleği-dijital oyun tasarımı üçgeninde yapılacak yeni akademik çalışmalar için bir bakış açısı oluşturması öngörülmektedir.

This study examines the presence of symbolic structures that forms the urban image in digital simulation games. Digital games are virtual environments that have appealed almost all age groups since the 20th century, since computer and game console technologies developed. Video games also have different functions such as education, socialization and catharsis in addition to the entertainment function. Today, digital games, which are examined under many categories, are offered to the players in many categories, primarily role-playing, sports, racing, action, adventure, fighting, shooting, strategy and simulation. Simulation games, which are also categorized under various sub-genres, have their own player base as a game category in which various roles in physical life are animated. Simulation games, which have a real-life simulation logic, can therefore generally occurs in places designed based on reality. Simulation games, where the places where the game occurs are designed based on real life, are environments where many elements of urban spaces can be seen. When the symbolic structures found in realistic urban spaces are adapted to digital games, transferring them to this environment with similar features allows players to have a chance a similar interaction experience with these structures as in realistic urban spaces. The research aims to examine whether the presence of symbolic structures in digital simulation games parallels their real-life situation. The study based on a qualitative research method, also document analysis has been made for the conceptual framework. The symbolic structures in the cities are selected from a video game with a easy-to-reach sampling method, and compared with their presence in the real world. It is anticipated that the study will emphasize the importance the urban elements that will be included in digital simulation games and have a symbolic value in real life can also have the same meaning for game spaces. Also the research aims to create a perspective for new academic studies to be conducted in the triangle of urban imagery-urban memory-digital game design.