TARIM İLETİŞİMi DERSİ; LİSANS MÜFREDATI GELİŞTİRME ÖNERİSİ


Creative Commons License

Elpeze Ergeç N.

INTERNATIONAL JOURNAL OF SOCIAL HUMANITIES SCIENCES RESEARCH, cilt.9, sa.90, ss.2702-2710, 2022 (Hakemli Dergi)

Özet


 Bu çalışmanın amacı, tarım iletişimi alanın iletişim alanıyla birlikte nasıl ortaya çıktığı, alanın uluslararası örneklerini inceleyerek lisans düzeyinde ders içeriğinin neler olabileceğine dair öneri sunmaktır. “Tarım iletişimi”, doğal olarak hem “tarım” hem de “iletişim” literatürünün bir parçası olan tarım ile ilgili paydaşlar arasında tarımla ilgili bilgiler hakkında iletişime odaklanan bir alandır. Türkiye’de Tarımsal Yayım ve Haberleşme başlığı ile uygulamada görülen alanın, iletişimin güncel teknikleri ve dinamik yapısı ile yeniden biçimlendirilmesi ve iletişim alanın bilgi ve teknikleri ile ele alınması tarım iletişimi olarak yorumlanır. Dünyada yapısal fonksiyonalist yaklaşımla Tarım İletişimi olarak kavramsallaştırılan ön lisans, lisans ve lisansüstü düzeyde eğitim verilen bu alanın, ziraat eğitiminde uygulanabilirliği ve bu alanda tarım iletişimcilerinin nasıl eğitim alması gerektiği kaygısı ile bu çalışma yapılmıştır. Amaç tarım iletişimi eğitimin günümüz eğitim koşullarına nasıl deneyimlenebileceğinin bulgulamaktır. Bu amaçla Tarım İletişimi müfredatına ilişkin bir odak grup çalışması yapılmıştır. Bu odak grupla birlikte oluşturulan öğrenim kazanımları paralelinde ders içeriği uygulamaya konulmuştur. Disiplin olarak, köklü iki alanı etkili bir şekilde bağlamayı amaçlayan bu çalışma, Tarım iletişimi dersinin kurgulanmasını içermektedir. 

Anahtar Kelimeler: Tarım İletişimi, müfredat geliştirme, odak grup çalışması, yapısal fonksiyonalist yaklaşım. 


This study aims to present a suggestion about how the field of agricultural communication emerged with the field of communication, and what the content of the undergraduate course could be by examining the international examples of the field. “Agriculture communication” is a field that focuses on communication about agriculture-related information between agriculture-related stakeholders, which is naturally part of both the “agriculture” and “communications” literature. Reshaping the field seen in practice with the title of Agricultural Extension and Communication in Turkey with the current techniques and dynamic structure of communication and handling it with the knowledge and techniques of the field of communication are interpreted as agricultural communication. This study was carried out with the concern of the applicability of this field, conceptualized as Agricultural Communication in the World, at the associate, undergraduate, and graduate levels, with a structural functionalist approach in agriculture education and how agricultural communicators should be trained in this field. The aim is to find out how agricultural communication education can be experienced in today's educational conditions. For this purpose, a focus group study was conducted on the Agricultural Communication curriculum. In parallel with the learning outcomes created with this focus group, the course content was put into practice. This study includes the construction of the Agriculture communication course, which aims to connect two deep-rooted fields effectively as a discipline.


Keywords: Agriculture Communication, curriculum development, focus group work, structural functionalist approach