Scientific Educational Studies, 2022 (Hakemli Dergi)
Salgın hastalıklar, savaşlar ve doğal afetler toplumsal hayatın yeniden düzenlenmesine sebep
olmaktadır. Bu gelişmeler eğitim noktasında da yeni güncellemelerin yapılmasını gerekli
kılmaktadır. Bu çalışmada, Türkiye’deki ve Avrupa Birliği ülkelerinden olan İspanya’daki
öğretmenlerin uzaktan eğitim faaliyetleri hakkındaki görüşlerinin karşılaştırmalı olarak
incelenmesi ve elde edilen sonuçlara göre ihtiyaç halinde uygulayıcılara fikir verebilecek bir
kaynak olarak rol alması amaçlanmıştır. Araştırmada, nitel araştırma desenlerinden biri olan
olgubilim deseni kullanılmıştır. Araştırmaya Türkiye’den 33 öğretmen, İspanya’dan 18
öğretmen katılmıştır. Araştırmanın verileri, Google form aracılığıyla toplanmıştır. Araştırma
verilerinin çözümlenmesinde betimsel analizden yararlanılmıştır. Araştırmada, Türk
öğretmenlerin hibrit eğitimi destekledikleri, İspanyol öğretmenlerin ise yüz yüze eğitimi
destekledikleri belirlenmiştir. Her iki gruba göre online eğitim ile eğitim deneyiminde birtakım
farklılıklar oluşmuştur. Araştırma sonucunda online eğitim sürecinde Türk öğretmenlerin
İspanyol öğretmenlerden daha fazla çalıştığı ve Türk öğrencilerin derslere devamının İspanyol
öğrencilerden daha yüksek düzeyde gerçekleştiği belirlenmiştir. Hem Türk hem de İspanyol
öğretmenlerin online eğitim sürecinde, sürecin daha olumlu işlemesi adına öğrencilerden,
ebeveynlerden ve yetkililerden beklentileri olduğu sonucuna ulaşılmıştır.