Çocuklarda ilaç kullanımı erişkinlere göre farklılık göstermektedir. Çocukların erken evrelerde fizyolojik özelliklerinin erişkinlerden farklı olmasının bu değişkenlikte önemli rolü bulunmaktadır. Yaşa göre değişen vücut yüzey alanı ve ağırlık, organ fonksiyonlarındaki değişimler, ilaç uygulama ve uyunç problemleri bu farklıların başında gelmektedir. Çocuklarda ağrı ve ateş bulgularının sık görülmesi, analjezik ilaçların çok kullanılmasına neden olmaktadır. Analjezik ilaçların hastaların bireysel özelliklerine uygun, klinik gereksinimlerini karşılamak amacıyla yeterli sürede, en doğru dozda ve en uygun maliyetle kullanılmaması akılcı olmayan analjezik kullanımına yol açmaktadır. Analjeziklerin akılcı kullanılmaması ilaçların tedavideki etkilerinin azalmasına veya önemli yan etkilere neden olmaktadır. Çocuklarda analjezik kullanırken çocuklara özgü ilaçların farmakodinamik-farmakokinetik farklılıklarına, çocukların gelişim dönemlerinin gerekliliklerine uygun akılcı ilaç kullanım yaklaşımlarının yapılması gerekmektedir
The use of medication in children differs from that in adults. The significant role of the physiological differences between children and adults, especially in the early stages of childhood, contributes to these distinctions. Variations in body surface area and weight according to age, changes in organ functions, and issues related to drug administration and dosing are among the primary differences. Frequent pain and fever symptoms in children lead to excessive use of analgesic drugs. Failure to use analgesic drugs in accordance with the individual characteristics of patients, in sufficient time to meet their clinical needs, in the most accurate dose and at the most affordable cost leads to irrational use of analgesics. The irrational use of analgesics can result in their ineffectiveness or significant side effects. When using analgesics in children, rational drug use approaches should adhere to the drugs pharmacodynamic-pharmacokinetic differences specific to children and the requirements of their developmental stages.