E-ÖĞRENME YAZARLIK ARAÇLARI: KARŞILAŞTIRMALI BİR ÇALIŞMA


Tekdal M.

13. Uluslararası Eğitimde Yeni Yönelimler Kongresi, Aydın, Türkiye, 12 - 15 Mayıs 2022, ss.188

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Aydın
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.188
  • Çukurova Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

COVID-19 pandemisi hemen hemen her alanda olduğu gibi eğitim konusunda da tüm dünyayı hazırlıksız yakalamıştır. Bunun sonucunda eğitim kurumları kısa bir süre içinde yüz-yüze eğitimden çevrimiçi eğitime geçmek zorunda kalmıştır. Bu da, başta altyapı sorunları olmak üzere bir birçok eksikliğin ortaya çıkmasına neden olmuştur. Bu süreçte en çok eksikliği hissedilen konulardan biri de yeterli e-öğrenme içeriklerinin olmaması ve öğretmenlerin de bu içerikleri geliştirme konusunda hazırlıksız olmalarıdır. E-öğrenme içerik geliştirme araçları kodlama bilmeye gerek kalmadan herkesin kolaylıkla kendi e-öğrenme ders içeriklerini geliştirmeyi sağlayan araçlardır. Piyasada, e-öğrenme içeriği geliştirmeyi kolaylaştıran birçok e-öğrenme içerik geliştirme araçları mevcuttur. Bu bağlamda, çalışmanın amacı içerik geliştiriciler için en uygun aracın seçimini kolaylaştırmak için bu araçları tanıtmak ve karşılaştırmaktır. Bu çalışmada, tamamen veya kısmen ücretsiz 10 e-öğrenme içerik geliştirme yazılımı karşılaştırmaya dahil edilmiştir. Çalışma sonucunda elde edilen bulgular doğrultusunda uygun yazarlık arçlarının seçimine yönelik önerilere yer verilmiştir.

The COVID-19 pandemic has caught the whole world unprepared in education, as it does in almost every field. As a result, educational institutions had to switch from face-to-face education to online education in a short time. This has led to the emergence of many deficiencies, especially infrastructure problems. One of the most deficient issues in this process is the lack of sufficient e-learning content and the unpreparedness of teachers to develop these contents. E-learning content development tools are tools that enable everyone to easily develop their own e-learning course content without the need to know coding. There are many e-learning content development tools available in the market that facilitate e-learning content development. In this context, the aim of the study is to introduce and compare these tools to facilitate the selection of the most suitable tool for content developers. In this study, 10 fully or partially free e-learning content authoring software are included in the comparison. In line with the findings obtained as a result of the study, suggestions for the selection of appropriate authoring tools are included.