Covid-19 pandemic has changed shopping habits of healthcare professionals as well as in all consumer groups. In this
period rate of shopping made through online channels has increased and use of mobile applications has become
widespread. However, as in all kinds of shopping environments, consumers are faced with a certain level of risk
during purchasing decision stage in online shopping. Various risks that she/he perceives affect her/his repurchase
intention. In this study, it was aimed to examine risk perceptions of healthcare professionals in online shopping
during pandemic period. Research was carried out by using questionnaire method between July and November 2021
with 379 healthcare professionals working in Adana and agreeing to participate in research. Multiple regression
analysis was applied to obtained data. As a result of analysis; it is determined that except for delivery risk; product
risk, financial risk, security risk and social risk have negative effect on repurchase intention.
Covid-19 pandemisi tüm tüketici gruplarında olduğu gibi sağlık çalışanlarının da alışveriş alışkanlıklarını değiştirmiş,
bu dönemde çevrimiçi kanallardan yapılan alışveriş oranları artmış, mobil uygulamaların kullanımı yaygınlaşmıştır.
Ancak her türlü alışveriş ortamında olduğu gibi çevrimiçi alışverişlerde de tüketici satın alma kararını verme
aşamasında belirli seviyede risk ile karşı karşıya kalmakta ve algıladığı çeşitli riskler tekrar satın alma niyetini
etkilemektedir. Bu çalışmada pandemi döneminde sağlık çalışanlarının çevrimiçi alışverişte risk algılarını incelemek
amaçlanmıştır. Araştırma, Adana ilinde çalışan ve araştırmaya katılmayı kabul eden 376 sağlık çalışanı ile Temmuz-
Kasım 2021 tarihleri arasında anket yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Elde edilen verilere çoklu regresyon
analizi uygulanmıştır. Analiz sonucunda; teslimat riski dışında ürün riski, finansal risk, güvenlik riski ve sosyal riskin
tekrar satın alma niyeti üzerinde olumsuz etkiye sahip olduğu belirlenmiştir.