Hayat Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimine Genel Bir Bakış


Akman P., Demirogları B., Tuncel F., Kutlu M. O.

Çukurova Araştırmaları, cilt.6, sa.2, ss.305-313, 2020 (Hakemli Dergi)

Özet

Hayat boyu öğrenme ve yetişkin eğitimi ile ilgili literatür incelendiğinde, hayat boyu öğrenme ve yetişkin eğitimi teriminin tanımı, yetişkinlerin neyi nasıl öğrendikleri, yetişkinlerle çalışırken uygun öğretim yöntemlerinin neler olduğu ve yetişkinler için eğitim etkinliklerinin nasıl tasarlanması ve organize edilmesi gerektiği üzerine odaklanılmıştır. Yetişkin eğitimi terimi, özellikle yetişkinler için tasarlanmış tüm eğitim etkinliklerini belirlemek için kullanılmaktadır. Hayat boyu öğrenme ve yetişkin eğitimi, kimlik yaratmanın temel bir yoludur ve üretim dinamikleri tarafından yönetilen bir toplumda kullanılabilecek bir lüks değil, her bireye dokunan hayati bir ihtiyaçtır. Literatür çalışmalarının araştırmacılar için önemi inkâr edilemez. Yapılacak araştırmanın, kim tarafından ne ölçüde çalışıldığını belirlemenin, araştırma sürecini kolaylaştıran en önemli adımlardan biri olduğu düşünülmektedir ve bilgiye en doğru ve en kısa şekilde nasıl gidileceği konusunda önemli bir yol göstericidir. Bu bilgiler ışığında, araştırmanın amacı hayat boyu öğrenme ve yetişkin eğitimi kavramına genel bir bakış sağlanırken aynı zamanda hayat boyu gelişme, yetişkin öğrenmesi, androgoji terimi, yetişkin öğrenme teorileri ve temel becerilerin incelenmesidir. Bu amaca ulaşabilmek için bu araştırmada, literatür (kaynak) taraması yöntemi kullanılmıştır. Hayat boyu öğrenme ve yetişkin eğitimi ile ilgili temeller belirlenmiş ve süreçte yer alan konuların önemli bölümlerinden bahsedilmiştir. Bu bağlamda hayat boyu öğrenme ve yetişkin eğitiminin gelişimleri tartışılmıştır. Bu alandaki eksikliklerin giderilmesi için üniversitelerin yetişkin eğitimini bir disiplin olarak ele almaları, hayat boyu öğrenme ve yetişkin eğitimi üzerine daha çok araştırma yapmaları önerilmiştir.