Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, BAP Y.Lisans, 2019 - 2021
Sürdürülebilir kalkınma bilinci oluşturmak ve geliştirmek, gelecek nesillere dünyayı koruyarak doğal haliyle bırakmak, çevresel çeşitliliğin azalmasını engellemek ve var olan doğal kaynakları korumak açısından çok önemlidir. Çevreye dair farkındalık bilincinin oluşturulması ve uygulamaların arttırılması eğitim ile gerçekleştirilmektedir. Çocuklara erken yıllarda verilecek olan sürdürülebilir kalkınma ve çevresel sürdürülebilirlik eğitimi, çocuklara gelecekte çevreye karşı duyarlı ve sürdürülebilirlik bilincine sahip bireyler olmalarını olanak sağlamaktadır. Bireyler çevreye yönelik ekosentrik, antroposentrik ve çevreye yönelik antipatik tutum geliştirebilmekte, bunlar doğrultusunda farklı uygulamalar sergileyebilmektedir. Bu bağlamda farklı çevresel tutuma sahip öğretmenlerin mevcut sınıf içi çevresel sürdürülebilirlik uygulamalarının ortaya çıkarılması önemlidir.
Bu çalışmanın amacı Ekosentrik, Antroposentrik ve Çevreye Yönelik Antipatik Tutum Ölçeği ile alt faktörlerden en yüksek puan alan üç öğretmenin sınıflarındaki çevresel faaliyetlerinin durumunu ortaya çıkararak, öğretmen tutumlarına göre uygulamaların nasıl farklılaştığını ortaya koymaktır. Bu çalışma 2018-2019 eğitim öğretim yılında Adana ilinde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı bağımsız ana okullarda görev yapmakta olan üç okul öncesi öğretmenini, sınıflarını ve okul öncesi dönem çocuklarını içermektedir.
Bu araştırma nitel araştırma yöntemleri kapsamında çoklu durum çalışmasıdır. Bağımsız devlet anaokulunda görev yapan ve uç örnekleme doğrultusunda Ekosentrik, Antroposentrik ve Çevreye Yönelik Antipatik Tutum Ölçeği ile alt faktörlerden en yüksek puan alan üç öğretmen, okul müdürü, sınıftaki çocuklar bu araştırmanın katılımcılarını oluşturmaktadır. Araştırmada veriler dokümantasyon yarı yapılandırılmış görüşme ve odak grup görüşmeleri ile toplanacaktır. Veri analizinde içerik analizi kullanılacaktır.