Eğitim Bilgileri
2005 - 2010
2005 - 2010Doktora
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi, Türkiye
2002 - 2005
2002 - 2005Yüksek Lisans
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi, Türkiye
1994 - 1999
1994 - 1999Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Öğretmenliği, Türkiye
Yaptığı Tezler
2010
2010Doktora
Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Yeni Binyilin Öğrencileri (OECD-New Millennium Learners) Ölçütlerine Göre Değerlendirilmesi
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
2005
2005Yüksek Lisans
İnternet Tabanlı Uzaktan Eğitimin Etkililiği: Bir Meta-Analiz Çalışması
Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Bilim, Teknoloji ve Toplum
Bilim ve Teknoloji Politikası Çalışmaları
Kitle İletişimi ve Araçları
İletişim Bilimleri
İletişim Tasarımı
İnteraktif Medya Tasarımı
Eğitim
Eğitim Bilimleri
Halk Eğitimi
Eğitimin Psikolojik Temelleri
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Eğitimin Sosyal ve Tarihi Temelleri
Eğitim Teknolojisi
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi
Öğretmen Eğitimi
Akademik Unvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
2013 - 2018
2013 - 2018Yrd. Doç. Dr.
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
2010 - 2013
2010 - 2013Araştırma Görevlisi Dr.
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
2005 - 2010
2005 - 2010Araştırma Görevlisi
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
2002 - 2005
2002 - 2005Araştırma Görevlisi
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
Yönetimsel Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorBölüm Başkanı
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
2014 - 2020
2014 - 2020Bölüm Başkan Yardımcısı
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
Akademi Dışı Deneyim
2013 - Devam Ediyor
2013 - Devam EdiyorÖğretim Üyesi
ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
2005 - 2010
2005 - 2010ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
ANADOLU ÜNİVERSİTESİ
2002 - 2005
2002 - 2005ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
2022
2022Yüksek Lisans
ÇEVRİMİÇİ ÖĞRENMEDE KISA VİDEOLAR İLE OLUŞTURULAN PROGRAMLAMA DERSLERİNİN ÖĞRENCİ AKADEMİK BAŞARILARINA VE DERS KATILIMLARINA ETKİSİ
Şahin M. C. (Danışman)
T.Buğra(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2008
2008Exploring the types and reasons of internet-triggered academic dishonesty among Turkish undergraduate students: Development of Internet-Triggered Academic Dishonesty Scale (ITADS)
Akbulut Y., Sendag S., Birinci G., Kilicer K., Sahin M. C., Odabasi H. F.
COMPUTERS & EDUCATION , cilt.51, sa.1, ss.463-473, 2008 (SCI-Expanded)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2019
2019WEB SİTESİ TASARLAMA YÖNTEMLERİNİN ÖĞRENCİ MOTİVASYONU BAKIMINDAN KARŞILAŞTIRILMASI: KODLAMA MI YOKSA HAZIR TASARIM SİTELERİ Mİ?
ŞAHİN M. C., ARSLAN NAMLI N.
Journal of Continuous Vocational Education and Training , cilt.1, sa.1, ss.18-28, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019ÖĞRETMEN ADAYLARININ EĞİTİMDE TEKNOLOJİ KULLANMA TUTUMLARININ İNCELENMESİ: ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ
ŞAHİN M. C., ARSLAN NAMLI N.
TÜRKİYE SOSYAL ARAŞTIRMALAR DERGİSİ , cilt.23, sa.1, ss.95-112, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
2018Eğitsel Oyun ve Drama Tekniklerinin Bilgisayar DonanımlarıKonusundaki Akademik Başarıya Etkisi
ŞAHİN M. C., ARSLAN NAMLI N.
Researcher: Social Science Studies , cilt.6, sa.3, ss.243-254, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018KİTAP YAZMA ETKİNLİĞİ İLE VERİLEN MASAÜSTÜ YAYINCILIK EĞİTİMİNİN MOTİVASYONA ETKİSİ
ARSLAN NAMLI N., ŞAHİN M. C.
The Journal of International Educational Sciences , cilt.5, sa.15, ss.80-92, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
2017Algoritma Eğitiminin Problem Çözme Becerisi Üzerine Etkisi
Şahin M. C., ARSLAN NAMLI N.
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.3, sa.5, ss.135-153, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Mühendislik Kavramı Hakkında Farkındalık Düzeyleri
ARSLAN NAMLI N., ŞAHİN M. C.
Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.4, sa.10, ss.520-527, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
2016LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN AKILLI TAHTA KULLANIMI ÜZERİNE BİR NİTEL ÇALIŞMA
ARSLAN NAMLI N., ŞAHİN M. C., KARATAŞ T.
Education Sciences , cilt.11, sa.1, ss.23-35, 2016 (Scopus)
2016
2016Kırsal Kesimlerde Okuyan 21. Yüzyıl Öğrencilerinin Teknolojiden Yararlanma Düzeyleri
ŞAHİN M. C., ARSLAN NAMLI N., SCHREGLMANN S.
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi (Journal of Research in Education and Teaching) , cilt.5, sa.1, ss.300-308, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016A case study wıth academıcıans about usıng an ınteractıve whıteboard on classrooms
ARSLAN NAMLI N., ŞAHİN M. C., KARATAŞ T.
NWSA Academic Journals-Education Sciences , cilt.11, sa.1, ss.23-35, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016Gamification And Effects On Students' Science Lesson Achievement
ŞAHİN M. C., ARSLAN NAMLI N.
International Journal on New Trends in Education and Their Implications (IJONTE) , cilt.7, sa.1, ss.41-47, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
2015Tablet Bilgisayarların Okul Öncesi Eğitimde Destek Materyali Olarak Kullanılmasının İncelenmesi
ŞAHİN M. C., TAŞ I., GÜRGAH OĞUL İ., ÇİLİNGİR E., KELEŞ O.
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , cilt.15, sa.2, ss.335-348, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
2014Literature Review On The Use Of Tablet Computers In Preschool Education
ŞAHİN M. C., TAŞ I., GÜRGAH OĞUL İ., ÇİLİNGİR E., KELEŞ O.
European Journal of Research on Social Studies , cilt.1, sa.1, ss.80-83, 2014 (Hakemli Dergi)
2012
2012BÖTE bölümü öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojilerinden yararlanma düzeyleri Çukurova Üniversitesi örneği
ŞAHİN M. C., SCHREGLMANN S.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.12, sa.2, ss.247-258, 2012 (Hakemli Dergi)
2009
2009Yeni Binyılın Öğrencileri nin Özellikleri
ŞAHİN M. C.
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.9, sa.2, ss.155-172, 2009 (Hakemli Dergi)
2007
2007Application of multimedia design principles to visuals used in course books an evaluation tool
KUZU A., AKBULUT Y., ŞAHİN M. C.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY , cilt.6, sa.2, ss.8-14, 2007 (Hakemli Dergi)
2007
2007Bilgi iletisim teknolojileri ve Internet le kolaylasan akademik usulsüzlük
ODABAŞI H. F., BİRİNCİ G., KILIÇER K., ŞAHİN M. C., AKBULUT Y., ŞENDAĞ S.
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.7, sa.1, ss.503-518, 2007 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
2018
2018Öğrencilerin Facebook Kullanımına İlişkin Görüşleri
ŞAHİN M. C.
II. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi, Adana, Türkiye, 4 - 05 Mayıs 2018
2015
2015Studying Gamification Effects on Students Science Lesson Achievement
ŞAHİN M. C., ARSLAN NAMLI N.
Third International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, Trabzon, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2015, ss.86
2015
2015Reading from Paper vs Screens A Literature Review
ŞAHİN M. C., KARATAŞ T., ARSLAN NAMLI N.
3rd International Congress on Curriculum and Instruction , ADANA, TÜRKIYE, 22-24 Ekim 2015, 22 - 24 Ekim 2015, ss.262-263
2015
2015Using an ınteractive whiteboard on undergraduate students: the point of view of academicians
ŞAHİN M. C., ARSLAN NAMLI N., KARATAŞ T.
3rd International Congress on Curriculum and Instruction, Adana, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2015, ss.402-403
2015
2015EKRAN VE KÂĞITTAN OKUMAYA İLİŞKİN BİR LİTERATÜR TARAMASI
Şahin M. C., Karataş T., ARSLAN NAMLI N.
3rd International Congress on Curriculum and Instruction, Adana, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2015, ss.263-264
2014
2014Okul Öncesi Eğitimde Tablet Kullanımı Üzerine Literatür Taraması
ŞAHİN M. C., ÇİLİNGİR E., GÜRGAH OĞUL İ., TAŞ I., KELEŞ O.
III. European Conference on Social and Behavioral Sciences, 6 - 08 Şubat 2014
2014
2014Literature review on the use of tablet computers in preschool education.
ŞAHİN M. C., ÇİLİNGİR E., GÜRGAH OĞUL İ., TAŞ I., KELEŞ O.
III. European Conference on Social and Behavioral Sciences, Roma, İtalya, 6 - 08 Şubat 2014
2010
2010A new step in Turkish higher education system: program outcomes
KABAKÇI YURDAKUL I., Kilicer K., Birinci G., ŞAHİN M. C., ODABAŞI H. F.
1st World Conference on Learning, Teaching and Administration (WCLTA), Cairo, Mısır, 29 - 31 Ekim 2010, cilt.9
2009
2009Instructional design principles for 21st century learning skills
ŞAHİN M. C.
World Conference on Educational Sciences: New Trends and Issues in Educational Sciences, 4 - 07 Şubat 2009
2008
2008CONSTRUCTIVISM PARTICIPATION AND WEB 2 0
ŞAHİN M. C.
8.International Educational Technology Conference, Eskişehir, Türkiye, 6 - 09 Mayıs 2008
2005
2005Internet Tabanlı Uzaktan Egitimin Etkililigi: Bir Meta-Analiz Çalısması
Şahin M. C., TEKDAL M.
Akademik Bilisim Konferansı-05, Gaziantep, Türkiye, 4 - 06 Şubat 2005, ss.1-11
2003
2003Web Tabanlı Öğretimde Etkileşimin Önemi
ŞAHİN M. C.
Akademik Bilişim 2003, Türkiye, 3 - 05 Şubat 2003
Kitap & Kitap Bölümleri
2022
2022Factors Influencing E-Learning Success: An Overview
Şahin M. C.
INSAC World Social and Education Sciences, Veysel Temel, Editör, Gece Kitaplığı Yayınevi, Ankara, ss.179-190, 2022
2022
2022An Evaluation of Immersive Virtual Reality for Education
Şahin M. C.
Current Research in Education, Onur Zahal, Editör, Gece Kitaplığı Yayınevi, Ankara, ss.137-150, 2022
2021
2021Trends And Practices in Educational Robotics
Şahin M. C.
Educational Sciences Theory, Current Researches and New Trends 3, Ahmet DÖNGER, Editör, Ivpe Yayınevi, Cetinje, ss.63-74, 2021
2020
2020A Critique on Gamification of Learning
Şahin M. C.
Current Researches in Educational Sciences, Harun Şahin; Ruhi İnan, Editör, IVPE Yayınevi, Cetinje, ss.17-22, 2020
2019
2019Rise of the Digital Native Teachers In New Millennium
Şahin M. C.
New Horizons in Educational Sciences, Muhammet Baki MİNAZ, Editör, Gece Kitaplığı Yayınevi, Ankara, ss.105-133, 2019
2019
2019Bölüm 12: Öğrenen Dikkat ve Motivasyonunun Gelişiminde Öğretim Teknolojilerinin Rolü
ŞAHİN M. C.
Öğretim Teknolojileri/ Etkili ve Eğlenceli Öğrenme Deneyimi Tasarım Rehberi, Serkan Şendağ, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.417-447, 2019
Desteklenen Projeler
2013 - 2014
2013 - 2014Tablet Bilgisayarın Okul Öncesi Eğitimde Öğrenmede Destekleyici Materyal Olarak Kullanılmasının İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
ŞAHİN M. C. (Yürütücü)
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2010 - Devam Ediyor
2010 - Devam Ediyor