Öğr. Gör. Dr. NAİME FEYZA ALTINKAMIŞ


Yabancı Diller Yüksekokulu, Yabancı Diller Yüksekokulu

Yabancı Diller Yüksekokulu


WoS Araştırma Alanları: Sanat Ve Beşeri Bilimler (Ahci), Sanat Ve Beşeri Bilimler, Dil Ve Dilbilim


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Dil ve Edebiyat, Dilbilim

Metrikler

Yayın

32

Yayın (WoS)

2

Yayın (Scopus)

3

Atıf (WoS)

2

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

4

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (TrDizin)

3

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

7

Açık Erişim

2
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2001 - 2005

2001 - 2005

Doktora

Çukurova Üniversitesi, Yabancı Diller Eğitimi, İngiliz Dili Eğitimi, Türkiye

1999 - 2000

1999 - 2000

Yüksek Lisans

İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi, Türkiye

1993 - 1997

1993 - 1997

Lisans

Çukurova Üniversitesi, Yabancı Diller Eğitimi, İngiliz Dili Eğitimi, Türkiye

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

Flemenkçe

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

Fransızca

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Dil ve Edebiyat

Dilbilim

Akademik Ünvanlar / Görevler

1998 - Devam Ediyor

1998 - Devam Ediyor

Okutman

Çukurova Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Yabancı Diller Yüksekokulu

1997 - 1998

1997 - 1998

Okutman

Ege Üniversitesi, Rektörlük, Yabancı Diller

Akademi Dışı Deneyim

2016 - Devam Ediyor

2016 - Devam Ediyor

Doktora sonrası araştırmacı

Gent Üniversitesi, Doktora sonrası araştırmacı

2011 - 2016

2011 - 2016

Okutman Dr.

Gent Üniversitesi, Okutman Dr.

2006 - 2008

2006 - 2008

Doktora sonrası araştırmacı

Lyon 2 Üniversitesi, Doktora sonrası araştırmacı

Makaleler

Tümü (10)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
Scopus (3)
TRDizin (7)
Diğer Yayınlar (1)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2017

2017

1. Early-word learning by Turkish-Dutch bilinguals: Cognitive or linguistic dominance?

ALTINKAMIŞ N. F., ÖZCAN F. H.

International Symposium of Monolingual and Bilingual Speech, CHANIA, Yunanistan, 4 - 07 Eylül 2017, ss.14-20, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

2. A perspective into noun-before-verb bias: Evidence from Turkish-Dutch speaking bilingual children

ALTINKAMIŞ N. F., Özcan H., Gillis S.

International Symposium on Monolingual and Bilingual Speech, Girit, Yunanistan, 7 - 10 Eylül 2015, ss.8-19, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

3. İlgi Tümceciklerinin Çocuğa Yöneltilmiş Konuşmadaki Özellikleri

ALTINKAMIŞ N. F., ALTAN A., SOFU H.

27.Ulusal Dilbilim Kurultayı, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2013, ss.51-60, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

4. Indirectness and politeness in cross-cultural pragmatics: voice of Turkish-French bilinguals

ALTINKAMIŞ N. F.

6.Uluslararasi Turkcenin Egitimi Ogretimi Kuurltayi, Niğde, Türkiye, 4 - 06 Temmuz 2013, ss.413-442, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

5. Poids du contexte sur la répartition noms/verbes dans le langage adressé à l?enfant en français et en turc.

Kern S., Chenu F., ALTINKAMIŞ N. F.

the Congrès Mondial de Linguistique Française, Lyon, Fransa, 4 - 07 Temmuz 2012, ss.1607-1622, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

6. Camille'den Cemile'ye: Çeviri Çocuk Yazınında Fransızca'dan Türkçe'ye Yapılan Kültürel Uyarlamalar

ALTINKAMIŞ N. F., SOFU H.

26.Ulusal Dilbilim Kurultayı, Isparta, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, ss.167-174, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

7. Aile Okuma İnancı Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Calışması

ALTINKAMIŞ N. F., İFLAZOĞLU SABAN A.

25. Ulusal Dilbilim Kurultayı Bildiri Kitabı, Adana, Türkiye, 7 Mayıs - 07 Temmuz 2011, ss.47-54, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

8. Aile Okuma İnancı Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

ALTINKAMIŞ N. F., İFLAZOĞLU SABAN A.

25.Ulusal Dilbilim Kurultayı, Adana, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2011, ss.47-54, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

9. Content and Language in Children?s Private Speech: Findings from a case study

UÇAR E., SOFU H., Ucar L., ALTINKAMIŞ N. F.

the 15th International Conference on Turkish Linguistics, Szeged, Macaristan, 20 - 22 Ağustos 2010, ss.499-507, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

10. Does Turkish child-directed speech predict the acquisition order of wh-questions

ALTINKAMIŞ N. F., AKYOL BAL Ö.

15th International Conference on Turkish Linguistics, Szeged, Macaristan, 20 - 22 Ağustos 2010, ss.515-525, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

11. Soru Adıllarının Edinimi

ALTINKAMIŞ N. F., SOFU H., UÇAR E.

24. Ulusal Türk Dilbilim Kurultayı Bildiri Kitabı, Ankara, Türkiye, 17 - 18 Mayıs 2010, ss.280-288, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

12. Türkçenin Ediniminde Sözdizimsel Yapının Ad ve Eylem Kullanımı Üzerindeki Etkisi

ALTINKAMIŞ N. F., SOFU H.

23. Ulusal Türk Dilbilim Kurultayı Bildirileri, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 14 - 15 Mayıs 2009, ss.121-136, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

13. Acquisition of Turkish Adjectives in Children?s Early Lexicon. Essays on Turkish Linguistics

SOFU H., ALTINKAMIŞ N. F.

14th International Conference on Turkish Linguistics, Antalya, Türkiye, 6 - 08 Ağustos 2008, ss.351-360, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

14. Türk Çocukları ve Annelerinin Ad/Eylem Kullanımlarının Bağlam Etmeni ile İlişkisi

ALTINKAMIŞ N. F.

XXI. Ulusal Dilbilim Kurultayı Bildirileri, Mersin, Türkiye, 10 - 11 Mayıs 2007, ss.225-233, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

15. Türk ve Fransız Anneler Tarafından Çocuğa Yönlendirilmiş Konuşmadaki Farklılıklar: Ad/Eylem Kullanımına Karşılaştırmalı bir Bakış Açısı

ALTINKAMIŞ N. F.

XXI. Ulusal Dilbilim Kurultayı Bildirileri, Mersin, Türkiye, 10 - 11 Mayıs 2007, ss.373-376, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2017

2017

1. Frequency of complex structures in the English of monolingual and bilingual children between 30-42 months

Altan A., HOFF E., ALTINKAMIŞ N. F.

Hacette Universitesi, 45. yil yazilari, Nalan Büyükkantarcıoğlu, Işıl Özyıldırım, Emine Yarar, Editör, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara, ss.1-19, 2017

2016

2016

2. Akademik Türkçe Öğretiminde Belçika/Flaman Bölgesi Örneklemi

ALTINKAMIŞ N. F., Vandewalle J., DELİCE N.

Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi, Yıldırım, F., Tüfekçioğlu, B. , Editör, Pegem Akademi Kitabevi Yayınları, Ankara, ss.423-436, 2016

2016

2016

3. Akademik Türkçe Öğretiminde Belçika/Flaman Bölgesi Örneklemi

ALTINKAMIŞ N. F., Vandewalle J., DELİCE N.

Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi: Kuramlar, Yöntemler, Beceriler, Uygulamalar, Faruk Yıldırım, Burak Tüfekçioğlu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.421-434, 2016

2014

2014

4. The Turkish community and Turkish language education in Belgium

ALTINKAMIŞ N. F.

Beschouwingen uit een talenhuis, Evenepoel, S., Goethals,P. Jooken, L. , Editör, Academia Press, Ghent, ss.9-16, 2014

2014

2014

5. The Turkish Community and Turkish Language Education in Belgium

ALTINKAMIŞ N. F.

Beschouwingen uit een talenhhuis, Evenepoel, S., Goethals, P. & Jooken, L., Editör, Academia Press, Gent, ss.9-16, 2014

2013

2013

6. Lexicon-grammar continuity in Turkish children's language growth

ALTINKAMIŞ N. F.

Lexical Bootstrapping, the Role of Lexis and Semantics in Child Language development, Bittner, D. , Ruhlig, N. , Editör, Degruyter, Berlin, ss.123-142, 2013

2013

2013

7. Lexicon-grammar continuity in Turkish children’s language Growth

ALTINKAMIŞ N. F.

Lexical Bootstrapping the Role of Lexis and Semantics in Child Language Development, Bittner, D. and Ruhlig, N, Editör, DeGruyter, Berlin, ss.123-142, 2013


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 2

h-indeksi (WOS): 1