Eğitim Bilgileri
2015 - 2020
2015 - 2020Doktora
Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi, Türkiye
2012 - 2015
2012 - 2015Yüksek Lisans
Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Alman Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı, Türkiye
2000 - 2005
2000 - 2005Lisans
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Alman Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı, Türkiye
Yaptığı Tezler
2020
2020Doktora
DER EINFLUSS DES KOOPERATIVEN LERNENS AUF DIE SCHREIBFERTIGKEIT IM DEUTSCHEN
Çukurova Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Yabancı Diller Yüksekokulu
2015
2015Yüksek Lisans
SANAYİ KENTİ GAZİANTEP'TE ÖZEL OKULLARA DEVAM ETMEKTE OLAN ORTAOKUL VE LİSE ÖĞRENCİLERİNİN ALMAN DİLİNİ ÖĞRENME TUTUMLARININ FARKLI DEĞİŞKENLERE GÖRE ANALİZİ
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Alman Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriAlmanca
B1 Orta
B1 Ortaİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2018
2018Deutsch Online Schreiben C2
Yabancı Dil
GOETHE INSTITUT / MÜNCHEN / DEUTSCHLAND
2016
2016Methodik Didaktik Kurs
Yabancı Dil
Goethe Institut / GÖTTINGEN / DEUTSCHLAND
2013
2013TERRANOSTRA
Yabancı Dil
SCOALA GIMNAZIALA MAGURA / ROMANIA
2012
2012TERRANOSTRA
Yabancı Dil
MS NORDWEST TORGAU / DEUTSCHLAND
2012
2012TERRANOSTRA
Yabancı Dil
SP 2 W LUBON / POLAND
2012
2012TERRANOSTRA
Yabancı Dil
KMS ST. MARIEN / AUSTRIA
2012
2012TERRANOSTRA
Yabancı Dil
ZAKLADNI SKOLA / CZECH REPUBLIC
2011
2011TERRANOSTRA
Yabancı Dil
IES CRUZ SANTA / SPAIN
2011
2011Digitale Medien im DaF-Unterricht
Yabancı Dil
Goethe Institut / BERLIN / DEUTSCHLAND
2011
2011Gençlerde Yabancı Dil Eğitimi
Yabancı Dil
British Council / TÜRKİYE
2006
2006Comenius Assistant
Yabancı Dil
British Council / EDINBURGH / SCOTLAND
2005
2005DSH Prüfung
Yabancı Dil
Ruprechts Karl's Universitaet / HEIDELBERG /DEUTSCHLAND
2004
2004Sprachkurs
Yabancı Dil
Ruprecht's Karl's Universitaet / HEIDELBERG / DEUTSCHLAND
2004
2004SPRACHKURS
Yabancı Dil
Heinrich Heine Universitaet / DÜSSELDORF / DEUTSCHLAND
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Yabancı Diller Eğitimi
Almanca Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorÖğretim Görevlisi Dr.
Çukurova Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Almanca
2014 - 2017
2014 - 2017Araştırma Görevlisi
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi
Akademi Dışı Deneyim
2008 - 2014
2008 - 2014Ticari Kuruluş Özel, Özel Okul, Yabancı Diller
Makaleler
Tümü (10)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
Scopus (1)
TRDizin (5)
Diğer Yayınlar (4)
2025
20251. AI anxiety and awareness of German teacher candidates
Darancik Y., Kaçar E., Sezik A.
EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES
, cilt.30, sa.14, ss.20215-20235, 2025 (SSCI, Scopus)
2024
20242. FOREIGN LANGUAGE LEARNERS’ PERCEPTIONS OF THEIR ONLINE ROLES IN EMERGENCY REMOTE TEACHING
Kaçar E.
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.33, sa.2, ss.907-918, 2024 (TRDizin)
2016
20163. EINE ARBEIT ÜBER DIE REFLEKTION DER ERWARTUNGEN DERTRANSMIGRANTEN AUS DEUTSCHLAND AN DER ÇUKUROVA UNIVERSITAET DER ABTEILUNG LEHRAMT DEUTSCH: VOR, WAEHREND UND NACH IHRER STUDIUMZEIT
Sezik A., Kaçar E., Serindağ E.
The Journal of Academic Social Science , sa.31, ss.395-404, 2016 (TRDizin)
2016
20164. EINE ARBEIT ÜBER DIE REFLEKTION DER ERWARTUNGEN DER TRANSMIGRANTEN AUS DEUTSCHLAND AN DER ÇUKUROVA UNIVERSIT?T DER ABTEILUNG LEHRAMT DEUTSCH: VOR, W?HREND UND NACH IHRER STUDIUMZEIT
SEZİK A., KAÇAR E., SERİNDAĞ E.
Asos Journal , sa.31, ss.395-404, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
20165. Die Kausativierung im Deutschen und im Türkischen (Causativization in German and Turkish)
Balcı T., Kaçar E.
DİYALOG. Interkulturelle Zeitschrift für Germanistik
, cilt.4, sa.1, ss.13-28, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
20166. EIN ÜBERBLICK ÜBER DIE AKTIV- UND PASSIVDIATHESE IM TÜRKISCHEN UND IM DEUTSCHEN (AN OVERVIEW OF ACTIVE AND PASSIVE DIATHESIS IN TURKISH AND GERMAN)
Balcı T., Panzer Ü., Balcı H., Kaçar E.
Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic
, cilt.Winter, sa.11, ss.191-206, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
20167. ADANA İLİ GENELİNDE İLKOKUL 2. SINIFLARDA VERİLENİNGİLİZCE DERSİNİN BRANŞ ÖĞRETMENİ VE SINIFÖĞRETMENİ BAĞLAMINDA UYGULANABİLİRLİĞİNDEKİEKSİKLİKLER ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA
Kaçar E., Serindağ E., Sezik A.
TURKISH STUDIES , cilt.11, sa.3, ss.1353-1364, 2016 (TRDizin)
2016
20168. DIE RELEVANZ DER VERBALEN PRÄFIXBILDUNGEN IM DAFUNTERRICHT (THE RELEVANCE OF VERBAL PREFIX FORMATION IN TEACHING)
Balcı T., Bağatır G., Wegener R., Kaçar E., Balcı H.
Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic
, cilt.11, ss.389-404, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201510. SANAYİ KENTİ GAZİANTEP?TE ÖZEL OKULLARA DEVAM ETMEKTE OLAN ORTAOKUL ve LİSE ÖĞRENCİLERİNİN ALMANCA DERSİNİ ÖĞRENME TUTUMLARINININ FARKLI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ
KAÇAR E.
ASOS JOURNAL , sa.21, ss.397-408, 2015 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ ALMAN DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI KÜTÜPHANESİ ÜZERİNDEN BÖLÜM/ANABİLİM DALI KÜTÜPHANELERİNİN SORUNLARINA İLİŞKİN BİR ARAŞTIRMA
Aksöz A. S., Kaçar E.
4. INTERNATIONAL HASANKEYF SCIENTIFIC RESEARCH AND INNOVATION CONGRESS, Batman, Türkiye, 29 - 30 Nisan 2023, ss.712-720, (Tam Metin Bildiri)
2023
20232. ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ ALMAN DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI ÖĞRENCİLERİNİN KÜTÜPHANE KULLANIM ALIŞKINLIKLARI ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA
AKSÖZ A. S., KAÇAR E.
TOKYO 7TH INTERNATIONAL INNOVATIVE STUDIES & CONTEMPORARY SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS, Tokyo, Japonya, 21 - 23 Nisan 2023, ss.621-630, (Tam Metin Bildiri)
2022
20223. Investigation of the Tertiary Level Foreign Language Learners’ Perceptions of Cooperative Learning
Kaçar E.
First International Language-for-All Conference ‘22, Adana, Türkiye, 21 - 22 Ekim 2022, ss.97-109, (Tam Metin Bildiri)
2017
20174. ISSUES AND EXPECTATIONS OF GERMAN LANGUAGE TEACHER TRAINING STUDENTS ABOUT EDUCATION SYSTEM
BALCI T., KAÇAR E., ÇOPUR A.
PEDAGOGIA 2017. 30 de enero al 3 de febrero de 2017 Palacio de Convenciones de La Habana, Cuba, Havana, Küba, 30 Ocak - 03 Şubat 2017, ss.862-869, (Tam Metin Bildiri)
2017
20175. RHETORICS OF UNIVERSITY STUDENTS IN A CONTEXT OF FACEBOOK LANGUAGE
BALCI T., KAÇAR E., ÇOPUR A.
PEDAGOGIA 2017. 30 de enero al 3 de febrero de 2017 Palacio de Convenciones de La Habana, Cuba, Havana, Küba, 30 Ocak - 03 Şubat 2017, ss.1744-1753, (Tam Metin Bildiri)
2016
20166. ÖZVERİ VE FEDAKARLIK KAVRAMLARININ FATİH ERDOĞAN'IN "SİHİRLİ KALEM" ADLI ESERİNDE İNCELENMESİ
KAÇAR E.
VII ULUSAL YAŞAYAN YAZARLAR ÇOCUK EDEBİYATINDA FATİH ERDOĞAN SEMPOZYUMU, Adana, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2016, ss.69-76, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2021
20211. Der Einfluss des kooperativen Lernens auf die Schreibfertigkeiten im Deutschen
KAÇAR E.
Duvar yayınları, 2021
2021
20212. MÜZİĞİN ALMAN DİLİ ÖĞRETİMİNDEKİ ÖNEMİ VE ETKİSİ
KAÇAR E.
SCHRIFTEN ZUR SPRACHE UND LITERATUR V, DİL VE EDEBİYAT YAZILARI V, BALCI TAHİR, ÖZTÜRK ALİ OSMAN, AKSÖZ MUNİSE, Editör, ÇİZGİ KİTABEVİ, Konya, ss.301-314, 2021
2017
20173. Einsatzmöglichkeiten Von Authentischen Texten als Lerntexte im Grammatikbereich des Fremdsprachenunterrichts
Aksöz A. S., Kaçar E.
SCHRIFTEN ZUR SPRACHE UND LITERATUR, Prof. Dr. Tahir Balcı,Prof. Dr. Otto Holzapfel,Prof. Dr. Ergün Serindağ, Editör, IJOPEC, London, ss.116-129, 2017
2016
20164. Türkçe Birleşik Zamanlar ve Almanca Karşılıkları (Turkish Compound Tenses and Their German Equivalents)
Balcı T., Balcı U., Balcı H., Kaçar E.
Karahan Kitabevi Yayınları, Adana, 2016
Desteklenen Projeler
2023 - 2027
2023 - 2027EUPeace: European University for Peace, Justice, and Inclusive Societies
AB Destekli Diğer Projeler
Özgün Ö., Kaçar E., İflazoğlu Saban A., Okan Z. (Yürütücü)
2017 - 2018
2017 - 2018BAĞIMSAL BİRLEŞİMSEL DİLBİLGİSİ BAĞLAMINDA TÜRKÇE VE ALMANCADAKİ SIFATLARIN BİRLEŞİM DEĞERİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
DARANCIK Y. (Yürütücü), KAÇAR E., BALCI T., BALCI U., OKUR Z., SERİNDAĞ E.
2017 - 2017
2017 - 2017RHETORICS OF UNIVERSITY STUDENTS IN A CONTEXT OF FACEBOOK
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
BALCI T. (Yürütücü), KAÇAR E., ÇOPUR A. C.