Eğitim Bilgileri
2014 - 2018
2014 - 2018Doktora
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye
2012 - 2014
2012 - 2014Yüksek Lisans
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye
2008 - 2012
2008 - 2012Lisans
Bayburt Üniversitesi, Bayburt Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2018
2018Doktora
İşbirlikli öğrenme modeli ile birlikte kullanılan model, animasyon ve yedi ilkenin bazı kimya konularının öğrenilmesi üzerine etkisi
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
2014
2014Yüksek Lisans
Maddenin tanecikli yapısının anlaşılması üzerine işbirlikli öğrenme yöntemlerinin etkisi
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
İlköğretim
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Öğretmen Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi Dr.
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Makaleler
Tümü (10)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
ESCI (1)
TRDizin (7)
Diğer Yayınlar (3)
2022
20221. The Impact of Animations, Models, and Seven Principles Applied Together with Cooperative Learning on Conceptual Understanding of Chemistry
ALYAR M., DOYMUŞ K.
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL
, cilt.51, sa.2, ss.1128-1171, 2022 (ESCI, TRDizin)
2020
20202. İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME İLE BİRLİKTE KULLANILAN MODELLERİN, ANİMASYONLARIN VE YEDİ İLKE’NİN KİMYA BAŞARISINA ETKİSİ
ALYAR M., DOYMUŞ K.
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.41, ss.1-25, 2020 (TRDizin)
2019
20193. İşbirlikli Öğrenme ve Modellerin Fiziksel ve Kimyasal Değişim Olaylarının Tanecikli Yapıda Anlaşılmasına Etkisi
ÇAVDAR O., OKUMUŞ S., ALYAR M., DOYMUŞ K.
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi , cilt.11, 2019 (TRDizin)
2017
20174. ASİTLER VE BAZLAR KONUSUNUN ANLAŞILMASINA FARKLI YÖNTEMLERİN ETKİSİ
ÇAVDAR O., OKUMUŞ S., ALYAR M., DOYMUŞ K.
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (elektronik) , cilt.11, sa.2, ss.383-408, 2017 (TRDizin)
2017
20175. İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME VE MODELLERİN KİMYASALREAKSİYONLAR KONUSUNUN ANLAŞILMASINA ETKİSİ
OKUMUŞ S., ÇAVDAR O., ALYAR M., DOYMUŞ K.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (MAKÜ) (elektronik) , sa.44, ss.358-381, 2017 (TRDizin)
2017
20176. Kimyasal Denge Konusunun Mikro Boyutta Anlaşılmasına Farklı Öğretim Yöntemlerinin Etkisi
OKUMUŞ S., ÇAVDAR O., ALYAR M., DOYMUŞ K.
İlköğretim Online (elektronik) , cilt.16, sa.2, ss.727-745, 2017 (TRDizin)
2016
20167. Maddenin Tanecikli Yapısının Anlaşılması ÜzerineAnaloji ve Deneylerin Etkisi
ALYAR M., DOYMUŞ K.
Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.24, sa.3, ss.1183-1198, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
20168. Maddenin Tanecikli Yapısının Anlaşılmasına Farklı Yöntemlerin ve Modellerin Etkisi
ÇAVDAR O., OKUMUŞ S., ALYAR M., DOYMUŞ K.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.18, sa.1, ss.555-592, 2016 (TRDizin)
2015
20159. Maddenin Tanecikli Yapısının Anlaşılması Üzerine İşbirlikli Öğrenme Yöntemlerinin Etkisi
ALYAR M., DOYMUŞ K.
Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.16, sa.2, ss.371-389, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201410. Maddenin Tanecikli Yapısının Mikro ve Makro Boyutta Anlaşılmasının Sağlanması
OKUMUŞ S., ÖZTÜRK B., DOYMUŞ K., ALYAR M.
Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi , cilt.4, sa.1, ss.349-368, 2014 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2020
20201. Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi: Sanal Laboratuvarda V Diyagramı Uygulaması
ALYAR M.
VIIth International Eurasian Educational Research Congress, 10 - 13 Eylül 2020, (Özet Bildiri)
2020
20202. Sanal Laboratuvarla Fen Öğretimi: Örnek Bir Uygulama
ALYAR M.
INTERNATIONAL PEGEM CONFERENCE ON EDUCATION, 16 - 19 Eylül 2020, (Özet Bildiri)
2019
20193. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Isı–Sıcaklık Konularını Tanecik Boyutunda Anlamaları
ALYAR M., OKUMUŞ S.
EJERCongress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.1375-1384, (Tam Metin Bildiri)
2018
20184. Karışımlar Konusunun Kavramsal Anlaşılmasına İşbirlikli Öğrenme ve Modellerin Etkisinin Araştırılması
OKUMUŞ S., ALYAR M., DOYMUŞ K.
Vth INTERNATIONAL EURASIANEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.174-185, (Tam Metin Bildiri)
2018
20185. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Atom Modelleri İle İlgili Bilgi Düzeyleri
ALYAR M., OKUMUŞ S., DOYMUŞ K.
Vth INTERNATIONAL EURASIANEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.896-897, (Özet Bildiri)
2018
20186. The Effect Of Seven Principles And Learning Together Method On Pre-Service Science Teachers’ Conceptual Understandings Related To The Particulate Nature Of Matter Topic
OKUMUŞ S., ALYAR M., DOYMUŞ K.
27th International Conference on Educational Sciences, 18 - 22 Nisan 2018, ss.2063-2066, (Özet Bildiri)
2017
20177. Determination of Prospective Science Teachers’ Mental Models About The Concept of Dissolution
ALYAR M., KOÇ Y., OKUMUŞ S., ÇAVDAR O.
5th International Congress on Curriculum and Instruction, Muğla, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
20178. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Çözünme Kavramı İle İlgili Zihinsel Modellerinin Belirlenmesi
ALYAR M., KOÇ Y., OKUMUŞ S., ÇAVDAR O.
5. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi (EPOK-ICCI), 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
20179. İşbirlikli Öğrenme, Yedi İlke ve Modellerin Çökelme Reaksiyonlarında Maddenin Tanecikli YapısınınAnlaşılmasına Etkisi
OKUMUŞ S., ALYAR M., DOYMUŞ K., YILDIRIM P.
IVth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.705-706, (Özet Bildiri)
2017
201710. İşbirlikli Öğrenme ve Yedi İlkenin Kimyasal Denge Konusunda Maddenin Tanecikli Yapısının AnlaşılmasınaEtkisi
ALYAR M., OKUMUŞ S., DOYMUŞ K., YILDIRIM P.
IV International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.699-700, (Özet Bildiri)
2017
201711. The Effects Of Cooperative Learning Animations Models and Seven Principles On The Understanding The Particulate Nature Of Matter In Decomposition Reactions
OKUMUŞ S., ALYAR M., DOYMUŞ K., YILDIRIM P.
26th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.1867-1871, (Özet Bildiri)
2017
201712. The Effects Of Cooperative Learning Animations Models and Seven Principles On The Understanding Of The Particulate Nature Of Matter In Entropy Subject
ALYAR M., OKUMUŞ S., DOYMUŞ K., YILDIRIM P.
26th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.1424-1427, (Özet Bildiri)
2016
201613. İşbirlikli Öğrenme Yedi İlke Animasyon ve Modellerin Elektrokimya Konusunda Maddenin Tanecikli Yapısının Anlaşılmasına Etkisi
ALYAR M., OKUMUŞ S., ÇAVDAR O., DOYMUŞ K.
4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Antalya, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2016
2016
201614. Asitler ve Bazlar Konusunun Anlaşılmasına Farklı Yöntemlerin Etkisi
ÇAVDAR O., OKUMUŞ S., ALYAR M., YILDIRIM P., DOYMUŞ K.
5th World Conference on Educational and Instructional Studies, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2016
2016
201615. İşbirlikli Öğrenme Yedi İlke Animasyon Ve Modellerin Asitler Ve Bazlar Konusunda Maddenin Tanecikli Yapısının Anlaşılmasına Etkisi
ALYAR M., OKUMUŞ S., ÇAVDAR O., DOYMUŞ K., DİKEL S.
12.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016
2016
201616. İşbirlikli Öğrenme Modeller Animasyonlar ve İyi Bir Eğitim Ortamı İçin Yedi İlkeninKimya Kavramlarının Öğretimi Üzerine Etkisi
OKUMUŞ S., ÇAVDAR O., ALYAR M., DOYMUŞ K.
III.Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Antalya, Türkiye, 24 Mayıs - 03 Haziran 2016
2016
201617. Fiziksel ve kimyasal değişimin tanecik boyutunda anlaşılmasına işbirlikli öğrenme ve modellerin etkisi
ÇAVDAR O., OKUMUŞ S., ALYAR M., DOYMUŞ K., BAYRAKÇEKEN S.
25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 21 - 24 Nisan 2016
Burslar
2014 - 2018
2014 - 2018