Arş. Gör. Dr. MUSTAFA ALYAR


Eğitim Fakültesi, İlköğretim

Fen Bilgisi Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Bilimsel Disiplinler, Eğitim Ve Eğitim Araştırması, Sosyal Bilimler (Soc), Sosyal Bilimler Genel


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, İlköğretim, Fen Bilgisi Öğretmenliği, Öğretmen Eğitimi

Eğitim Bilgileri

2014 - 2018

2014 - 2018

Doktora

Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye

2012 - 2014

2012 - 2014

Yüksek Lisans

Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye

2008 - 2012

2008 - 2012

Lisans

Bayburt Üniversitesi, Bayburt Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2018

2018

Doktora

İşbirlikli öğrenme modeli ile birlikte kullanılan model, animasyon ve yedi ilkenin bazı kimya konularının öğrenilmesi üzerine etkisi

Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü

2014

2014

Yüksek Lisans

Maddenin tanecikli yapısının anlaşılması üzerine işbirlikli öğrenme yöntemlerinin etkisi

Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

İlköğretim

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Öğretmen Eğitimi

Akademik Ünvanlar / Görevler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Araştırma Görevlisi Dr.

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

Makaleler

Tümü (10)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
ESCI (1)
TRDizin (7)
Diğer Yayınlar (3)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2020

2020

1. Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi: Sanal Laboratuvarda V Diyagramı Uygulaması

ALYAR M.

VIIth International Eurasian Educational Research Congress, 10 - 13 Eylül 2020, (Özet Bildiri)

2020

2020

2. Sanal Laboratuvarla Fen Öğretimi: Örnek Bir Uygulama

ALYAR M.

INTERNATIONAL PEGEM CONFERENCE ON EDUCATION, 16 - 19 Eylül 2020, (Özet Bildiri)

2019

2019

3. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Isı–Sıcaklık Konularını Tanecik Boyutunda Anlamaları

ALYAR M., OKUMUŞ S.

EJERCongress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.1375-1384, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

4. Karışımlar Konusunun Kavramsal Anlaşılmasına İşbirlikli Öğrenme ve Modellerin Etkisinin Araştırılması

OKUMUŞ S., ALYAR M., DOYMUŞ K.

Vth INTERNATIONAL EURASIANEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.174-185, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

5. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Atom Modelleri İle İlgili Bilgi Düzeyleri

ALYAR M., OKUMUŞ S., DOYMUŞ K.

Vth INTERNATIONAL EURASIANEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.896-897, (Özet Bildiri)

2017

2017

7. Determination of Prospective Science Teachers’ Mental Models About The Concept of Dissolution

ALYAR M., KOÇ Y., OKUMUŞ S., ÇAVDAR O.

5th International Congress on Curriculum and Instruction, Muğla, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

8. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Çözünme Kavramı İle İlgili Zihinsel Modellerinin Belirlenmesi

ALYAR M., KOÇ Y., OKUMUŞ S., ÇAVDAR O.

5. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi (EPOK-ICCI), 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

9. İşbirlikli Öğrenme, Yedi İlke ve Modellerin Çökelme Reaksiyonlarında Maddenin Tanecikli YapısınınAnlaşılmasına Etkisi

OKUMUŞ S., ALYAR M., DOYMUŞ K., YILDIRIM P.

IVth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.705-706, (Özet Bildiri)

2017

2017

10. İşbirlikli Öğrenme ve Yedi İlkenin Kimyasal Denge Konusunda Maddenin Tanecikli Yapısının AnlaşılmasınaEtkisi

ALYAR M., OKUMUŞ S., DOYMUŞ K., YILDIRIM P.

IV International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.699-700, (Özet Bildiri)

2017

2017

11. The Effects Of Cooperative Learning Animations Models and Seven Principles On The Understanding The Particulate Nature Of Matter In Decomposition Reactions

OKUMUŞ S., ALYAR M., DOYMUŞ K., YILDIRIM P.

26th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.1867-1871, (Özet Bildiri)

2017

2017

12. The Effects Of Cooperative Learning Animations Models and Seven Principles On The Understanding Of The Particulate Nature Of Matter In Entropy Subject

ALYAR M., OKUMUŞ S., DOYMUŞ K., YILDIRIM P.

26th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.1424-1427, (Özet Bildiri)

2016

2016

14. Asitler ve Bazlar Konusunun Anlaşılmasına Farklı Yöntemlerin Etkisi

ÇAVDAR O., OKUMUŞ S., ALYAR M., YILDIRIM P., DOYMUŞ K.

5th World Conference on Educational and Instructional Studies, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2016


Burslar

2014 - 2018

2014 - 2018

2211 A - Genel Yurt İçi Doktora Burs Programı

TÜBİTAK