Thesis Type: Postgraduate
Institution Of The Thesis: Cukurova University, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Bölümü, Turkey
Approval Date: 2023
Thesis Language: English
Student: WINDA TRIMELIA UTAMI
Supervisor: Şule Erden
Abstract:
Bir ülkenin eğitim sistemi, ülkenin ilerlemesini ve gelişmesini belirlemede önemli bir role
sahiptir; bu nedenle dünyadaki ülkeler daima eğitimlerini zamanın ihtiyaçları ve
küreselleşme ile uyumlu hale getirmek için yenilik yaparlar. Bu, diğer ülkelerle eğitim
karşılaştırmaları yaparak gerçekleştirilen bir yöntemdir. Bu çalışma, Türkiye ve
Endonezya'daki eğitim sistemi ile ilgili eğitim süreci ve eğitim ortamı açısından bir
araştırmayı tartışmaktadır. Bu çalışma, nitel bir yaklaşımla çoklu vaka çalışması araştırma
metodolojisini kullanmaktadır. Çalışmadaki veri kaynakları, Türkiye ve Endonezya'daki 6
okuldan 14 anaokulu öğretmeninin görüşme sonuçlarıdır.döküman, belgeler, görüşme,
gözlem ve alan notu yoluyla elde edilmiştir. Nitel veriler, betimsel analiz tekniği ile analiz
edilmiştir. Verilerin geçerliliği ve güvenilirliği kaynak triangülasyonundan, farklı
kaynaklardan elde edilen verilerin incelenmesinden sağlanmıştır. Çalışmanın sonucu,
Türkiye ve Endonezya'daki eğitim sisteminin bazı yönlerde benzerlik ve farklılıklar
gösterdiğini göstermektedir. Farklılıklar, öğrenme planlamasında ortaya çıkmıştır; Türkler
faaliyet odaklı olarak aylık ve günlük planlamaya odaklanırken, Endonezya ise dönemlik ve
haftalık planlamaya odaklanmaktadır. Bununla birlikte, öğrenme planlamasını hazırlarken
her iki ülke de çocukların ihtiyaçları, yaş grupları ve öğrenci gelişimi gibi aynı konulara
dikkat etmektedir. Öğrenme etkinliklerini duruma ve koşullara göre esnek hale getirirler ve
her iki ülkede de 3 tür değerlendirme yapılır (Çocuk, Program, Öğretmen değerlendirmesi).
Eğitim ortamı iç ve dış mekanda benzerdir; her iki ülke de sınıfta merkezler, bazı merkezler
dışarıda, oyun alanı ve tarım alanına sahiptir. Farklılığın nedeni Endonezya'nın sınıfta din
merkezine sahip olması ve bir sınıfta bir öğrenme merkezine