Eğitim Bilgileri
Doktora, Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Ve Eğitimi, Türkiye 2000 - 2002
Yüksek Lisans, Çukurova Üniversitesi, Yabancı Diller Eğitimi, İngiliz Dili Eğitimi, Türkiye 1987 - 1989
Lisans, Ankara Üniversitesi, Dil Ve Tarih Coğrafya Faültesi, İngiliz Dili Ve Edebiyatı, Türkiye 1980 - 1984
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
Yabancı Dil, University of Cambridge CEELT, Ç.Ü. YADİM, 1991
Eğitim Yönetimi ve Planlama, Fulbright, Robert Koleji, 1987
Yaptığı Tezler
Doktora, Teaching Translation at ELT Departments: Process Approach vs Traditional Approach, Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Ve Eğitimi, 2002
Yüksek Lisans, Transfer of Reading Skills, Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Ve Eğitimi, 1989
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Yabancı Diller Eğitimi, İngilizce Eğitimi, Dil ve Edebiyat, Mütercim-Tercümanlık, İngilizce Mütercim-Tercümanlık
Akademik Unvanlar / Görevler
Dr.Öğr.Üyesi, Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi, 2003 - Devam Ediyor
Verdiği Dersler
Okuma Becerileri 1, Lisans, 2023 - 2024, 2022 - 2023, 2021 - 2022, 2020 - 2021
SPECIAL STUDIES, Doktora, 2023 - 2024, 2022 - 2023, 2021 - 2022, 2020 - 2021
Çeviri, Lisans, 2023 - 2024, 2022 - 2023, 2021 - 2022
İngilizcenin Yapısı, Lisans, 2022 - 2023, 2021 - 2022, 2020 - 2021
SPECIAL STUDIES, Yüksek Lisans, 2023 - 2024, 2022 - 2023, 2021 - 2022, 2020 - 2021
Okuma Becerileri 2, Lisans, 2022 - 2023, 2021 - 2022, 2020 - 2021
Öğretmenlik Uygulaması, Lisans, 2022 - 2023, 2021 - 2022
Eleştirel Okuma Yazma, Lisans, 2021 - 2022, 2020 - 2021
İngilizce-Türkçe Çeviri, Lisans, 2020 - 2021, 2017 - 2018, 2016 - 2017, 2015 - 2016, 2014 - 2015
Yönetilen Tezler
Biçer A., Pre-service and in-service EFL teachers' epistemological beliefs, teaching-learning conceptions and sense of self-efficacy, Doktora, Ş.YILDIRIM(Öğrenci), 2021
Biçer A., The relationship between self regulation capacity and vocabulary knowledge of adult EFL learners, Yüksek Lisans, M.UĞUR(Öğrenci), 2021
Biçer A., The influence of translation on vocabulary learning of English preparatory students, Yüksek Lisans, A.AYDINTÜRK(Öğrenci), 2020
BİÇER A., EVERY VOICE MATTERS: A CASE STUDY ON THE FACTORS AFFECTING THE PROFESSIONAL DEVELOPMENT AND IDENTITY (RE)CONSTRUCTION OF NOVICE ENGLISH LANGUAGE TEACHERS, Yüksek Lisans, F.Zehra(Öğrenci), 2019
BİÇER A., A Mixed Method Study of a Self-Regulated Learning Strategy Based Intervention to Improve the Self-Efficacy Beliefs of the 9TH Grade Turkish EFL Students, Yüksek Lisans, E.Dünyagüzeli(Öğrenci), 2019
BİÇER A., A Corpus Based Approach to the Identification and Classification of Translation Errors Committed by ELT Students in Turkish Context., Yüksek Lisans, B.Akkoç(Öğrenci), 2017
BİÇER A., Gender Representations in the EFL Course Book "Yes You Can A2.1", Yüksek Lisans, F.Egemen(Öğrenci), 2017
Jüri Üyelikleri
Tez Savunma (Yüksek Lisans), Yüksek Lisans Tez savunma, Çukurova Üniversitesi, Ağustos, 2019
Tez Savunma (Yüksek Lisans), Yüksek Lisans Tez savunma, Çukurova Üniversitesi, Temmuz, 2019
Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik, Jüri Başkanı, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu, Ocak, 2016
Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik, Yabancı Dil Sınavı, Çukurova Üniversitesi, Aralık, 2015
Tez Savunma (Yüksek Lisans), Jüri Üyesi, Çağ Üniversitesi, Mayıs, 2015
Tez Savunma (Yüksek Lisans), Jüri Üyesi, Çağ Üniversitesi, Mayıs, 2015
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
-
THE EFFECT OF EPISTEMOLOGICAL BELIEFS ON THE TEACHING-LEARNING CONCEPTIONS AND SENSE OF SELF-EFFICACY OF IN-SERVICE EFL TEACHERSBiçer A., Yıldırım Ş.INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGE ACADEMY, cilt.11, sa.1, ss.225-248, 2023 (Hakemli Dergi)
-
The Relationship between Teaching-Learning Conceptions and Sense of Self-Efficacy of Pre-Service EFL TeachersYıldırım S., Biçer A.IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, sa.14, ss.219-241, 2023 (Hakemli Dergi)
-
Reflections of Prospective Language Teachers on TranslationBİÇER A.translationjournal.net, cilt.7, sa.3, 2003 (Hakemli Dergi)
Kitap & Kitap Bölümleri
-
Teaching Translation in English Language Teaching Departments-Process Approach vs Traditional Approach to TranslationBİÇER A.Academia Verlag , Saarbrücken, 2009
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
-
A corpus-based study: Complement clauses in written andspoken outputs of Turkish EFL learnersBİÇER A., Nacar M.the University of Perpignan Press, 15 Temmuz 2020
Diğer Yayınlar
-
Reflections of Prospective Language Teachers on TranslationBİÇER A.Diğer, ss.1, 2003
Desteklenen Projeler
BİÇER A., Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, Investigating the Translation Process of Elt Learners (İngiliz Dili Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Çeviri Sürecinin Araştırılması), 2013 - 2016
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Bilim Kurulu Üyeliği, 2022 - Devam Ediyor
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Editör, 2022 - Devam Ediyor
Metrikler